لباس عقد در فرهنگ هاي مختلف

۴۰ بازديد ۰ نظر

لباس عقد يكي از مهمترين و پرسنل ترين لباس هاي زنانه است. اين لباس به عنوان يك نشانه تجاري از فرهنگ ما در جامعه شناخته مي شود و در بيشتر جشن هاي خانوادگي مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين مطلب قصد داريم به صورت كامل و جامعي راجع به اين لباس بپردازيم.
لباس عقد به عنوان يك لباس رسمي در مراسم عقد استفاده مي شود. اين لباس شامل چندين بخش متفاوت است كه هر بخش آن به يك شيوه خاصي طراحي و تزئين شده است. بخش اصلي اين لباس، پيراهن بلند يا لباس سنتي است كه با شال، كلاه و كفش مناسب تكميل مي شود.
پيراهن بلند به صورت دست دوز و با استفاده از نخ هاي با كيفيت بالا ساخته مي شود. طرح ها و الگوهايي كه روي پيراهن بلند قرار مي گيرند، به شكل زيبايي علاوه بر تزئين آن، هويت و فرهنگ مردم يك منطقه و يا شهرستان را نيز با خود به همراه دارند.
شالي كه با اين لباس استفاده مي شود، به صورت دست دوز ساخته مي شود و الگوهايي كه روي آن قرار مي گيرد، معمولاً با طرح هاي پيچيده و زيبا همراه است. كلاه نيز به صورت دست دوز ساخته مي شود و براي تكميل لباس عقد بسيار مهم است.
كفش مربوط به لباس عقد نيز به صورت خاصي طراحي شده است. اين كفش ها از جنس چرم با كيفيت بالا ساخته مي شوند و با الگوهاي خاصي تزئين مي شوند.
لازم به ذكر است كه لباس عقد در بيشتر مناطق كشور ما متفاوت است و هر منطقه الگوي خاص خود را دارد. با اين حال، در همه مناطق از نخ هاي با كيفيت بالا براي ساخت اين لباس استفاده مي شود.
در كل، لباس عقد شيك يكي از زيباترين و شناخته شده ترين لباس هاي زنانه در فرهنگ ماست. اين لباس به عنوان يك نشانه تجاري و فرهنگي از جامعه ما شناخته مي شود و در بيشتر جشن هاي خانوادگي مورد استفاده قرار مي گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.